Sunday, December 9, 2012

La Tahzan


Bersabarlah kak. Setiap hamba Allah itu punya ujian yang berbeza. Saya diuji dengan anak. Dan akak diuji dengan suami. Akak cemburu melihat kemesraan kami suami-isteri. Sedangkan saya cemburu melihat anak-anak akak. Jadi sama-sama kita positifkan hati kita. Setiap orang punya ujian. Akak harus bersyukur walaupun mendapat suami seperti dia, tetapi Allah kurniakan akak anak-anak yang sangat soleh, yang sangat baik. Mereka terlalu baik kak. Saya tak pernah jumpa anak-anak sebaik mereka. Kesabaran akak pada sikap suami dibalas dengan anak-anak yang soleh. Bersyukur kak. Setiap yang Allah tetapkan pasti punya hikmah yang dapat kita ambil sebagai pengajaran. Ujian akak menjadi kekuatan untuk saya menempuh  dugaan hidup saya. Semoga akak dapat membesarkan mereka dengan baik. Saya yakin mereka akan menjadi pelangi dalam hidup akak. 

No comments: