Tuesday, January 15, 2013

Soalan dan Jawapan Jujur dari Suami


Me : Sayang, nak tanya 1 soalan. Hope sayang dapat jawab dengan jujur. (suami angguk). Ermmm, sepanjang kita kahwin, bila kita jalan sama-sama, sayang perasan ada ke tak lelaki tengok dekat Hani?
Him : Perasan.

Diam. Nak tanya lagi ke tak ehh..

Me : Ermmm... jawab jujur eh? Apa sayang rasa?
Him : Rasa apa?
Me : Ye lah, bila orang tengok sayang rasa marah ke, tak suka ke, bangga ke, ye lah perasaan bila nampak lelaki lain tengok isteri sayang. Apa sayang rasa?
Him : Masa mula-mula kawin, rasa pelik jugak. Tapi sekarang dah biasa. Cuma kadang tu rasa geram.
Me : Geram? Kenapa?
Him : Yang tengok biasa tu okey lagi. Yang tengok lama-lama tak alih-alih mata, eee rasa geram betul.
Me : Senyum.

Suami memang kuat cemburu. Suami tak perna luah rasa cemburu dia. Tapi saya perasan dengan perlakuan dia. Bila jalan di kawasan yang ramai lelaki, dan mereka melihat saya, suami akan genggam tangan dengan lebih kuat. Bila berhadapan dengan situasi saya diperhatikan, suami akan memainkan peranan seolah-olah memberitahu "wanita ini aku yang punya". Hihi.. Ini bukan entry perasan diri ni cun mahupun hot.  Saya bukanlah kategori cantik jelita. Bukan juga wanita yang berpakaian seksi, bermake-up tebal, yang pandai bergaya dengan shawl, pakaian-pakaian moden. Tidak. Sama sekali tidak. 

Sekadar nak merakam moment ini untuk tatapan masa depan "/

1 comment:

♥♥ Cik Nur ♥♥ said...

sooooo sweet...hihihihi
bgs cemburu tu...baru tau c somi syg kite..hihhihi