Tuesday, June 17, 2014

Pesanan kepada blogger

Saya suka shopping online. Kadang di instagram, kadang dari fb dan kadang-kadang google. Bila google ni biasa saya masuk blog-blog yang menjual barang. Google "tudung akel bidang 60" maka keluarlah segala jenis warna tudung akel dan blog-blog yang menjual. Tapi, saya akan hilang mood untuk membeli bila check tarikh entry tak jumpa.

Jadi, kepada para blogger sekalian. Tak kisahlah blog bisnes mahupun peribadi, saya harap sangat tolonglah sertakan tarikh entry di tulis. Sebab ada sesetengah blog tak letak tarikh. Jadi, ia akan menyukarkan pembaca untuk tahu entry tersebut entry baru atau entry 5 tahun dulu?

Kalau entry bisnes, macam mana pelanggan nak tau barang jualan tu baru update atau dah berzaman di jual?. Tak ke menyusahkan pembeli. Kalau yang promote atau share tips percutian, susah tau bila tak ada tarikh. Blog tu cerita harga tiket flight, tiket bas, harga makanan. Bila baca, sekali entry tu dah di tulis zaman 90an. Aduhhh tak ke mengelirukan kita. Harga  rm400 rupa-rupanya sekarang dah jadi RM800.

Makanya, saya harap sangat para blogger alert dengan perkara ni. Kalau just entry peribadi yang memang tak melibatkan perlunya 'tarikh', tak apalah. Tapi bagi yang berkongsi sesuatu untuk pengetahuan semua, letaklah tarikh ya.

Dah.

No comments: