Friday, June 13, 2014

Talk Dirty. Siaran radio tak sensitif?

Assalamualaikum.

Baru-baru ni, eh tak. Beberapa kali ni saya ada terdengar lagi Jason Derulo - Talk Dirty disiarkan di stesen radio. Tapi saya tak berapa pasti siaran radio mana. Bila dilayankan, memang muziknya catchy dan secara tiba-tiba boleh tergoyang-gerudi sama. So, one day saya cubalah google lirik lagu ni sebab saya tak pernah dengar lagunya sampai habis. Cuma suka muzik dia yang bahagian awal.

Google punya google, saya rasa terkejut sangat. Entah eh. Saya pun tak pasti kalau saya yang tak faham maksud lagu ni atau saya yang sensitif sangat? Atau saya sorang berotak 'kuning'?. Tapi saya perasan ada perkataan suck my pennis, oral sex, blablabla. Eh, lucah kot? Tapi kenapa boleh elok-elok siar kat radio eh? Apakah siaran radio tak ada mana-mana akta untuk tapis lagu-lagu yang nak disiarkan. Let say lah saya sorang yang sensitif, habis boleh ke sebut perkataan macam tu kat public?.

Kesimpulan saya lepas hayati lirik ni, seolah-olah mengisahkan lelaki-perempuan kenal dalam flight dan terbawa perkenalan sampai ke seks. Kalau cuma just lelaki je berangan, tapi tetap tak sesuai lagu macam ni disiarkan dan jadi siulan para remaja.














No comments: