Sunday, March 24, 2013

Yang Muda Yang Bercinta - Noah Lirik


Siapa pernah tengok Sinetron Pengantin Remaja yang menggandingkan Christian Sugiono dengan Alyssa Soebandono?... Sinet ni kelakar kan? Huhu.. Walaupun macam bodoh je tengok sinet ni, tapi seronok untuk buang masa. Saya sangat sukakan gandingan mereka berdua. Sinet yang comel-sweet. Popular pada tahun 2006 di Indonesia dan di Malaysia ditayangkan pada tahun lepas. Dan yang paling best, mereka digandingkan kembali untuk sinetron terbaru tahun ini.


Ikut jalan cerita, saya lebih suka Pengantin Remaja sebab suka aksi romantik Abi dan Amel. Watak tambahan yang melucukan, saya lebih suka Yang Muda Yang Bercinta. Kisah Adit dan Aliya agak membosankan tapi watak Ipeh dan Bu Anna dan Bu Juleha memang best. Watak Ipeh paling best. Buat gelak memanjang. Actually, masa mula tengok sinet ni, saya baru lepas jalani ujian IUI. Kemudian, bila keputusannya negative, of course sedih. Tapi sebab layankan sinet ni, jadi tak lah terasa sedih sangat. Boleh lagi gelak-gelak. Sinet  ni masih bersiaran di Indonesia. Tapi bagi yang berminat bolehlah buang-buang masa tonton di Youtube. Klik SINI

Untuk pengetahuan, sinetron ni merupakan reunion antara pelakon-pelakon dari Pengantin Remaja. Jalan cerita masih sama, mengisahkan perjodohan berkaitan wasiat. Tapi garapannya berbeza. Apa pun, saya rasa terhibur dengan sinetron ni. 

Ciptaan yang sempurna >.<
Dia menikah tanggal 6 Feb 2009. Saya pula 7 Feb 2009. Kebetulan ya :)

OST drama ni best sangat.

Noah - Hidup Untukmu Mati Tanpamu Lirik

Begitu banyak hal yang ku alami, yang ku temui 
Saat bersamamu ku rasa senang, ku rasa sedih 
Air mata ini menyadarkanku
Kau takkan pernah jadi milikku
Air mata ini menyadarkanku
Kau takkan pernah menjadi milikku

Tak pernah ku mengerti aku segila ini
Aku hidup untukmu, aku mati tanpamu
Tak pernah ku sadari aku sebodoh ini
Aku hidup untukmu, aku mati tanpamu

Air mata ini menyadarkanku oooh
Kau takkan pernah menjadi milikku ooo

Tak pernah ku mengerti aku segila ini
Aku hidup untukmu, aku mati tanpamu
Tak pernah ku sadari aku sebodoh ini
Aku hidup untukmu, aku mati tanpamu



No comments: