Wednesday, April 30, 2014

Breakaway

Breakaway version Kelly Clarkson

Breakaway. Merupakan lagu denganan Kelly Clarkson track favourite saya. Suara powerful Kelly memang sesuai sangat dengan lagu ni. Kalau dengar dan hayati, memang sampai, apa yang ada dalam lirik-lirik lagu ini. Tapi, siapa sangka, lagu yang saya rasa sesuai untuk Kelly rupa-rupanya penyanyi asalnya ialah Avril Lavigne.  Seorang lagi artis kegemaran saya. Saya kira ramai yang tidak tahu tentang perkara ini. Avril pernah merakamkan lagu ini sekitar tahun 2002 tetapi lagu ini tidak di release. Kemudia lagu ini diserahkan pada Kelly dan menjadi OST untuk filem Princess Diaries 2 : Royal Engagement. 

Kerana kejayaan lagu ini sebagai OST filem tersebut, Kelly telah menjadikan Breakaway sebagai tajuk bagi album keduanya. Dan lagu ini memberikan banyak kejayaan pada Kelly. Pada permulaan mendengar versi Avril Lavigne, saya rasa tak puas. Sebab nyanyian Avril terlalu santai. Tetapi Kelly menyanyikan dengan penuh emosi dan lantang. Tetapi setelah didengar berkali-kali, akhirnya saya memilihi versi Avril Lavigne berbanding Kelly. Tetapi version Kelly tetap menjadi lagu kegemaran saya. 

Ini pandangan saya. Anda bagaimana?


Breakaway version Avril Lavigne


No comments: