Wednesday, November 28, 2012

Aku wanita botak itu



Astaghfirullah. Geleng kepala berkali-kali bila tengok kepala sendiri di cermin. Mahkota wanitaku telah musnah ibarat digigit tikus. Atau ibarat kepalaku berkurap? Tidak! Katakan ini mimpi. Tidakkk!!!! Oh Tuhan, berapa lama baru dia akan tumbuh kembali?? Seminggu? Tak mungkin? Sebulan? Mungkin tapi kontot-kontot je. Malu nak balik kampung kalau macam ni :(

Sekadar hiasan 

Beginilah rupa kepala ku kini. Tapi ini hanya gambar pinjam. Kenapa boleh jadi macam ni? Okey, saya pergi berbekam. Sebab sakit kepala yang amat. Konon nak keluarkan angin dan darah kotor. Rupanya untuk pening, kena bekam di kepala. Kena gondolkan sikit kepala tu. Saya tak sanggup, tapi suami suruh sebab saya asyik pening kepala. Bila dah gondol, rasa sakit hati sebab suami asyik gelak bila tertengok saya. Mana tak nya. Tengok saya mesti nampak kepala ku yang gondol. 

Psst : sebenarnya nak tergelak jugak bila tengok kepala sendiri. Macam kena kurap je. hikhik



No comments: